logo
Generic No.243 2019年12月13日発行

Operation schedule of computers and network around the year-end and New Year holidays

年末年始の計算機・ネットワークの運用予定

Operation schedule of systems managed by Computing Research Center around the year-end and New Year holidays is as follows:

Network

The wireless network at Tsukuba Campus will be unavailable intermittently (for several minutes several times) during the following period due to system maintenance:

from 12:00 to 13:00 on Tuesday, January 7.

The other Computer and Network systems remain up and running around the year-end and New Year holidays.

  • J-PARC Network (JLAN)
  • Mail Systems (PostKEK / MailKEK / PostJ-PARC)
  • KEKCC Data Analysis System, GRID System (including GRID CA)
  • Web servers (KEK Web, Research Web, Conference Web)
  • Conference Indico System
  • KEK Document Server (KDS)
  • Wiki System
  • KEK Cloud
  • KEK Reports & Library Server
  • Supercomputer

Note that system failures (except for urgent/critical failures and security incidents) that happen during the following period will be dealt with after 9:00 on January 6.

Dec. 27 (Fri) 17:30 - Jan. 6 (Mon) 9:00


Trouble Call (029-864-5770)

The remote operation center is on call 24 hours a day, but troubles may be dealt with after the holidays depending on the impact level of the problem.


User Consultation (x5770, consult@kek.jp)

Closed during Dec. 27 (Fri) 17:30 - Jan. 6 (Mon) 9:00


JLAN support office (029-284-3631, jlan-consult@j-parc.jp)

Closed during Dec. 27 (Fri) 17:30 - Jan. 6 (Mon) 9:00


From fire prevention and security points of view, please turn off your computers not in use during the holidays.


計算科学センターが管理運用する計算機およびネットワーク等の年末年始の運用予定は次のとおりです。

ネットワーク

つくばキャンパスの無線LANシステムは、 メンテナンス作業のため、以下の時間帯に数分間の通信断が数回発生します。

1月7日(火) 12:00 〜 13:00

上記以外のシステムは年末年始も無停止で運用します。

  • J-PARCネットワーク (JLAN)
  • メールシステム (PostKEK / MailKEK / PostJ-PARC)
  • KEKCCデータ解析システム、GRIDシステム (GRID認証局を含む)
  • ウェブサーバ (機構ウェブ、研究情報ウェブ、コンファレンスウェブ)
  • コンファレンスインディコシステム
  • KEKドキュメントサーバ (KDS)
  • Wikiシステム
  • KEK Cloud
  • 文献情報サーバ
  • スーパーコンピュータ

以下の期間は無人運転となるため、障害 (緊急かつ重大な障害、情報セキュリティ事故を除く) の対応は1月6日(月) 9時以降となります。

12月27日(金) 17:30 〜 1月6日(月) 9:00


障害連絡 (ダイヤルイン 029-864-5770)

遠隔監視センターにおいて無休で障害連絡を受付けますが、障害の程度により対応しない場合があります。


利用者相談 (内線5770, consult@kek.jp)

12月27日(金) 17:30 〜 1月6日(月) 9:00 は対応しません。


JLAN運用室(029-284-3631, jlan-consult@j-parc.jp)

12月27日(金) 17:30 〜 1月6日(月) 9:00 は対応しません。


年末年始の休暇中は、火災予防と情報セキュリティの観点から、使用しない計算機の電源をお切りいただくようお願いします。

KEK Computing Research Center