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December 22, 2016
Generic No.233

Operation schedule of computers and network around the year-end and New Year holidays
年末年始の計算機・ネットワークの運用予定

Availability of the systems operated by Computing Research Center will be as follows around the year-end and New Year holidays.

Network, J-PARC Network (JLAN)
Due to system maintenance, network connectivity between Tsukuba campus and the outside (including JLAN) and between Tsukuba and Tokai for JLAN will be lost for 10 minutes, sometime between 1:00 am and 2:00 am on Nov. 24 (Sat).

Supercomputers (System-A, B)
Unavailable during the following periods:

System-A: Jan. 10 (Tue) 9:00 - 18:00
System-B: Jan. 10 (Tue) 9:00 - Jan. 11 (Wed) 17:00

Other systems continue operations without interruption:

  • Mail Systems (PostKEK / MailKEK / PostJ-PARC)
  • KEKCC, GRID System (including GRID CA), Access servers
  • Web servers (KEK Web, Research Web, Conference Web)
  • KEK Document Server (KDS)
  • Wiki System
  • KEK CLOUD
  • KEK Reports & Library Server

Note that system failure (except for urgent/critical failures or security incidents) that happens during the following periods will be dealt with after 9:00 on January 5.

Dec. 28 (Wed) 17:30 - Jan. 4 (Wed) 9:00 (for JLAN, PostJ-PARC)
Dec. 28 (Wed) 17:00 - Jan. 4 (Wed) 9:00 (for Other Systems)

Trouble Call (029-864-5770)
The remote operation center is on call 24 hours a day, but troubles might be dealt with after the holidays depending on the severity.

User Consultation (x5770, consult@kek.jp)
Closed from Dec. 28 (Wed) 17:00 - Jan. 4 (Wed) 9:00

JLAN support office (029-284-3631, jlan-consult@j-parc.jp)
Closed from Dec. 28 (Wed) 17:30 - Jan. 4 (Wed) 9:00

From fire prevention and information security points of view, please turn off your computers not in use during the holidays.


年末年始の計算機・ネットワークの運用予定計算科学センターが管理運用する計算機およびネットワーク等の年末年始の運用予定は次のとおりです。

ネットワーク、J-PARC ネットワーク(JLAN)
機器の保守作業のため、12月24日(土) 午前1時から2時の間の10分間、つくばキャンパス外部との接続 (JLANを含む)及びJLANのつくば−東海間が不通となります。

スーパーコンピュータ(System-A,B)
以下の期間停止します。

System-A: 1月10日(火) 9:00 ~ 18:00
System-B: 1月10日(火) 9:00 ~ 1月11日(水) 17:00

上記以外のシステムは無停止で運用します。

  • メールシステム (PostKEK / MailKEK / PostJ-PARC)
  • KEKCC、GRIDシステム (GRID認証局を含む)、アクセスサーバ
  • ウェブサーバ (機構ウェブ、研究情報ウェブ、コンファレンスウェブ)
  • KEKドキュメントサーバ (KDS)
  • Wikiシステム
  • KEK CLOUD (オンラインストレージ)
  • 文献情報サーバ

ただし、以下の期間に発生した障害(緊急かつ重大な障害、情報セキュリティ事故を除く)の対応は、1月4日(月) 9:00以降となります。

12月28日(水) 17:30 ~ 1月4日(水) 9:00 (JLAN、PostJ-PARC)
12月28日(水) 17:00 ~ 1月4日(水) 9:00 (上記以外)

障害連絡 (ダイヤルイン 029-864-5770)
遠隔監視センターにおいて無休で障害連絡を受付けますが、障害の程度により対応しない場合があります。

利用者相談 (内線 5770、電子メール consult@kek.jp)
12月28日(水) 17:00 ~ 1月4日(水) 9:00 は対応しません。

JLAN運用室 (電話 029-284-3631、電子メール jlan-consult@j-parc.jp)
12月28日(水) 17:30 ~ 1月4日(水) 9:00 は対応しません。J-PARC情報システムに関する詳細は、http://www-intra.j-parc.jp/JLAN/ (JLAN、KEK-LANからのみアクセス可)をご覧ください。

年末年始の休暇中は、火災予防と情報セキュリティの観点から、使用しない計算機の電源をお切りいただくようお願いします。

KEK Computer Research Center